نور پردازی نمای ساختمان

نور پردازی نمای ساختمان

اصول نور پردازی

در گذشته نورپردازی فقط مختص مکان های اداری و تجاری بود اما امروزه این مبحث به ساختمان های مسکونی نیزی وارد شده است و علاوه بر محوطه ساختمان، نمای ساختمان را نیز در برگرفته است. نمای یک ساختمان در روز بسیار مهم است ولی نورپردازی در شب نیز مسئله ی مهمی می باشد زیرا باعث گیرایی ساختمان در شب می شود و در برخی مجتمع ها مثل هتل باعث جذب توریست می شود.

اولین نکته در نورپردازی، رنگ و شدت نور ها می باشد چا که نو نباید به داخل ساختمان بیاید و باعث رنجش ساکنین ساختمان شود. از طرفی منبع نور نباید دیده شود.

هماهنگی نورها با متریال انتخاب شده دارای اهمیت بالایی است.

روش های مختلفی برای نورپردازی ساختمان وجود دارد که عبارت اند از:

 نورپردازی خشن

وقتی بخواهیم عناصر نورپردازی معماری نمای ساختمان را مورد توجه قرار بگیرد از این نوع نورپردازی استفاده میکنیم.در این روش بافت های کوچک و سطوح مورد توجه قرار می گیرد اما نمی توان سطح وسیعی از نما را روشن کرد. وسایل نورپردازی روی همان محلی که نورشان تابیده می شود نصب می شوند و از نمای ساختمان فاصله ندارند.

نورپردازی یکدست

در این نوع، نورپردازی معمولا از یک نقطه مجاور نمای ساختمان انجام می شود و نمای ساختمان به صورت یکنواخت و در سطح وسیعی روشن می شود.

نورپردازی از داخل و بیرون

 

ساختمان ها را از داخل نیز می توان نورپردازی کرد و با استفاده از پنجره های نما و نور آسمان تاب عناصر بالای در ورودی ساختمان را روشن کرد.برای روشن کردن خطوط نمای ساختمان از لوله های لامپ نئون و یا فیبر نوری استفاده میشود و حجم و حدود ساختمان برای بیننده نشخص می شود اگر چه ممکن است خود ساختمان کمتر قابل رویت کرد.

اگر مایل به نورپردازی نمای ساختمان خود هستید با ما تماس بگیرید.

نور پردازی نمای ساختمان

گروه نماراپل با استفاده از روش راپل و با استفاده از طناب و تکنیک های خاص، بدون این که داربستی نصب کنید و متحمل مشکلات نصب داربست از جمله احتمال دزدی از منازل خود از طریق داربست و همچنین مشکلات مالی شوید نمای ساختمان شما را نورپردازی میکند و جلوه ای دیگر به بنای شما می دهد.

میدانیم که نمای ساختمانتان برای شما در شب و روز برای شما حائض اهمیت است