نورپردازی نمای ساختمان ۲۰۱۸،انجام پروژه های نورپردازی نما

نورپردازی نمای ساختمان

نورپردازی نمای ساختمان طراحی ۲۰۱۸ ، نورپردازی نمای ساختمان در معماری از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است

که با استفاده از طراحی سال ۲۰۱۸ می توان موجب زیبایی هرچه تمام تر نمای ساختمان های مختلف گردد.

نورپردازی نمای ساختمان از آن جهت از اهمیت برخوردار می باشد که اولین فضای ارتباط دهنده با محیط است.

بسیاری از معماران نورپردازی نمای ساختمان ها را یکی از آخرین اقدامات پس از پایان ساخت ساختمان به شمار می آورد.

این در حالی است که به منظور دستیابی به نورپردازی شیک تر و زیباتر، مناسب ترین زمان برای انتخاب و اجرای طرح نورپردازی بایستی همزمان با مراحل نخست ساخت ساختمان صورت پذیرد. در نورپردازی نمای ساختمان های مختلف قبل از هر اقدامی باید، یک الگو مشخص در نظر گرفته شود.

 

نورپردازی نمای ساختمان مسکونی

ساختمان های مسکونی از نمای های متفاوتی برخوردار هستند که با غروب خورشید دیگر نمی توان شاهد زیبایی آن ها بود.

با نورپردازی صحیح و بهره گیری از دستگاه های مدرن می توان در شب نیز نمای ساختمان را مشاهده نمود و از افکت های نوری که از جذابیت منحصر به فردی برخوردار هستند، بهره مند گردید.

در نورپردازی ساختمان های مسکونی باید به موارد مختلفی اعم از امکان رویت عابران پیاده، شناسایی مقصد، جلوگیری از فعالیت بذهکاران و همچنین امکان رویت نام مجتمع های مسکونی و پلاک ها توجه شد.

نورپردازی این ساختمان ها بایستی به گونه ای انجام شود که نور تولید شده قابل استفاده در مکان های عمومی باشد ولی به فضاهای خصوصی دسترسی نداشته باشد.

قیمت نورپردازی نمای ساختمان

نورپردازی نمای ساختمان ممکن است، قسمتی از نمای ساختمان یا تمام آن را پوشش دهد. انتخاب روش مناسب برای نورپردازی ساختمان با توجه به نمای آن مشخص می شود.

در صورتی که ساختمان نیاز به نورپردازی کامل داشته باشد، هزینه انجام آن بالا است زیرا به تجهیزات بیشتری نیاز خواهد بود. به منظور اصلاع از قیمت و هزینه های که برای نورپردازی ساختمان نیاز است،

باید از یاری کارشناس ماهر در این زمینه بهره شد. با کارشناسی نمای ساختمان می توان از قیمت تمام تجهیزات مورد نیاز برای نورپردازی نمای ساختمان اطلاع یافت.

قیمت تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان

به منظور نورپردازی ساختمان های مختلف از تجهیزات مختلفی بهره گرفته می شود که از جمله آن ها می توان وال واشر و پروژکتور را نام برد.

هریک از تجهیزات اشاره شده از مدل های مختلفی برخوردار هستند و به همین جهت دارای قیمت متفاوتی می باشند که با توجه به نیاز می توان اقدام به خرید مناسب ترین مدل نمود.

در انتخاب تجهیزات نورپردازی ساختمان های مختلف بایستی به این نکته دقت نمود که تمام لامپ ها باید کم مصرف باشند، تا بتوان در مصرف انرژی صرفه جویی به عمل آورد.

 

تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان

 

اصول نورپردازی نمای ساختمان

برای نورپردازی نمای ساختمان اصول و قواعد متعددی را باید در نظر گرفت.

اولین و مهم ترین اصل در نورپردازی شدت نور، رنگ نور و مشخص نبودن منبع نور است. نورپردازی باید کاملا هدفمند انجام پذیرد،

بدین معنا که رنگ نور انتخابی با جنس نما از هماهنگی برخوردار باشد.

نکته قابل توجه آن است که نورپردازی سبب زیبایی هرچه تمام تر نمای ساختمان می گردد و از همین جهت دارای اهمیت بالایی است.

همچنین می توان اشاره نمود که نورپردازی ساختمان بایستی با محیط اطراف و همچنین نوع کاربری ساختمان هماهنگ باشد.

طراحی نورپردازی نمای ساختمان

روش های مختلف نورپردازی نمای ساختمان

روش های مختلفی به منظور نورپردازی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد که شامل نورپردازی یکدست، پس زمینه، و منطقه ای می باشد. در نورپردازی کامل یا یکدست در تمام قسمت های نمای ساختمان،  پروکتور قرار داده می شود که بهره گیری از این روش برای ساختمان های تاریخی مناسب خواهد بود. نورپردازی پس زمینه نیز یک روش جدید و هنری برای نورپردازی ساختمان محسوب می شود که با استفاده از آن می توان جلو بسیار خاصی به ساختمان مورد نظر بخشید. نورپردازی منطقه ای نیز یکی از جدیدترین روش های نورپردازی ساختمان است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از نام این روش مشخص است، بر روی قسمت های خاصی از ساختمان مانند ستون ها، پنجره ها یا ارتفاع آن تاکید می کند.

 

 

فروش تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان

تجهیزاتی که برای نورپردازی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، باید از ویژگی های مختلفی برخوردار باشند. از جمله این ویژگی ها می توان به ایمنی، مقاومت در برابر آب، امکان چرخش و تنظیم زاویه پس از نصب، مقاومت در برابر تغییرات دمای و امکان اضافه کردن سرویس های مختلف را اشاره نمود. فروش این تجهیزات از طریق نمایندگی های عرضه کننده کالای برق ساختمان امکان پذیر است که با مراجعه می توان مناسب ترین تجهیزات و وسایل را خریداری کرد.

 

نورپردازی نما ساختمان

نورپردازی داخل ساختمان

نورپردازی داخل ساختمان یکی از مهم ترین اقداماتی به شمار می آید که موجب زیبایی دکوراسیون داخلی ساختمان می گردد. به منظور انجام نورپردازی داخل ساختمان می توان در قسمت های همچون کف، سقف و دیوارها به صورت آشکار یا پنهان از لامپ های مخصوصی بهره گرفته شود. به منظور انجام نورپردازی داخلی نیاز به خلاقیت و سلیقه می باشد زیرا انجام صحیح آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

 

جهت انجام تمام امور نورپردازی نما که در بالا به آن اشاره شد با شماره های زیر در تماس باشید .

شماره تماس با کارشناس نما راپل :

۰۹۱۲۵۷۷۸۴۳۲

 

 

 

 

 

نورپردازی نما ساختمان

 

نورپردازی نما ساختمان