نماشویی بدون داربست | شستشوی شیشه با دستگاه واترجت

نماشویی بدون داربست

نماشویی بدون داربست

اینکه دیوارها و پنجره ها هم کثیف می شوند یک موضوع انکار ناپذیر است.

وجود بسیاری از آلودگی های زندگی امروزی باعث شده تا به راحتی آلودگی بر روی سطوح مختلف زندگی دیده شود و این مهم از دیوارها و پنجره های خانه هم دور نیست.

طبیعتا در پایان سال و در زمان خانه تکانی بسیاری از ما شروع به تمیز کردن دیوار ها و پنجره های خانه خود می کنیم و کاملا برای ما مشهود می شود که چقدر دیوار و یا پنجره کثیف بوده است.

اما وقتی قرار است بیرون ساختمان را تمیز کنیم حتی برای ساختمان های دو تا سه طبقه هم با مشکل مواجه می شویم چه برسد به ساختمان های بزرگ و آسمکان خراش هایی که واقعا قابل شستشو به سادگی نیستند.

قبلا شاید می شد با کمی هزینه اقدام به نصب داربست کرد و با بالارفتن بر روی سطح نا ایمن این داربست ها اقدام به نماشویی ساختمان و یا نماشویی شیشه های ساختمان کرد.

اما با بزرگتر شدن ساختمان ها و افزایش هزینه ها باید به روش ها و متدهای جدید توسل کرد.

نماشویی با طناب

شستشوی نما با راپل

روش های نماشویی ساختمان های بلند

– نصب داربست

یکی از روش های نما شویی ساختمان های بلند همان نصب داربست است. که هم کاری پر هزینه است و هم اینکه برای شستشوی نما باید گاها این داربست در زوایای مختلفی نصب شود که بار هزینه و ریسک کار در ارتفاع را دارد.

– استفاده از بالا بر

اما بعد از این روش برخی اقدام به راه اندازی روش های دیگر مانند استفاده از بالا برهای سیار را کردند. این بالابر ها بصورتی بودند که فرد در یک اتاقک کوچک و یا کابین قرار می گرفت و با پایین و بالا رفتن در نزدیکی سطح دیوار ساختمان کار نماشویی ساختمان و یا نماشویی شیشه را انجام می داد.

اما این کار نیز مشکلات زیادی داشت. حمل و جابه جایی داربست کار دشواری بود و هر بار برای رفتن به موقعیت جدید در ساختمان باید بالا بر جابه جا می شد.

ضمن اینکه به غیر از وزن فردی که بر روی بالا بر کار می کرد خود وزن کابین را هم باید کنترل می کردند. فردی که روی کابین قرار داشت دسترسی خوبی به ساختمان گاها نداشت و کیفیت کار خیلی خوب از آب در نمی آمد.

شستشوی نما با طناب و بصورت معلق و یا نماشویی بدون داربست

در مقاله بند باز کیست و چه وظایفی بر عهده دارد توضیح دادیم که بند باز به فردی اطلاق می شود که با آموختن دوره های خاص و فشرده و فرا گرفتن انواع کارها و وظایف خدمات نمای ساختمان و با استفاده از طناب های بسیار مقاوم کارها و خدمات مختلف نما را در ارتفاعات بسیار زیاد انجام می دهد.

بند باز را راپل کار و یا طناب باز هم می نامند. این افراد بدون در نظر گرفتن نوع نمای ساختمان و با استفاده از آموخته های خود بهترین ابزارآلات و تجهیزات را به کار می گیرند و اقدام به نماشویی ساختمان می کنند.

طبیعتا برای این کار نیاز به داربست نیست. آنها به خوبی کار با طناب را می دانند. بند بازها بر روی دیوار ساختمان شما با هر ارتفاعی به راحتی راه می روند و خدمات مورد نظر شما را بر روی نما انجام می دهند.

نماشویی سنگ، نماشویی شیشه، نماشویی کامپوزیت و یا نماشویی آجر و … با آموزش هایی که این بند بازها می دانند دیگر کار دشواری نیست. به عنوان مثال برای نماشویی شیشه با شیشه پاک کن های مخصوص در هر ارتفاعی و تنها با استفاده از تجهیزات طناب خود را مهار می کنند و شیشه ها را تمیز می کنند،

برای نماشویی کامپوزیت شوینده های مخصوص استفاده می شود و در هر کجا نیاز به اصلاح و تعمیر کامپوزیت باشد اقدام می کنند، برای نماشویی سنگ بعد از شستشوی نما اگر نیاز به چسباندن سنگ در هر ارتفاعی باشد این کار با پیچ و رولپلاک و یا چسب سنگ انجام می شود و …

شستن نما در کرج

شستن نما

نما شویی در ارتفاع بالا

اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که برای نماشویی در ارتفاع بالا به چه شکل عمل می شود. قاعدتا کارشناسان نماشویی در تهران و یا هر شهر دیگری اولین کاری که انجام می دهند بررسی نوع سازه و نمای ساختمان می باشد. مثلا برای نماشویی شیشه باید از مواد متفاوتی با نماشویی کامپوزیت استفاده شود.

اما تمامی این مواد باید به شکلی به کار گرفته شوند که کمترین زمان را برای شستشو از بند باز در ارتفاع بگیرد. هرچند طناب ها بسیار مقاوم هستند و بند باز هم مهارت های لازم را برای نماشویی در ارتفاع و یا انجام خدمات مختلف نما در ارتفاع دارد اما باید حتی المقدور در زمان صرفه جویی شود.

این کار به دو دلیل اصلی است: اول و مهم تر اینکه مشتری زمان زیادی ندارد و باید کار هر چه سریع تر تحویل داده شود و دوم اینکه توان بدنی بند باز برای کار در ارتفاع بعد از مدتی تحلیل می رود و نیاز به تجدید قوا دارد.

از این رو باید از دستگاه مناسب شستشوی نما استفاده شود.

دستگاه نماشویی چیست؟

با توجه به توضیحات فوق در خصوص سرعت بخشیدن به کار تمیز کاری در ارتفاع و به دلیل عدم رسیدن به نتیجه مطلوب برای شستشوی نما و نماشویی شیشه با دست و پر هزینه شدن شستشوی نما با وسایل دستی ، از دستگاه شستشوی نمای مناسب باید استفاده شود.

یک دستگاه نماشویی مناسب کار در ارتفاع را ایمن می کند و سرعت و نتیجه کار را بسیار مطلوب تر می کند. دستگاه شستشوی نما یک وسیله دارای پمپ پاشش آب و یک مخزن و سری مناسب است که بوسیله این پمپ آب از طریق این نازل و با قدرت ۲۰۰ بار و یا بیشتر بر روی سطح نمای ساختمان پاشش می شود و باعث می شود سخت ترین لکه ها و آلایندگی ها به سادگی و سرعت از نمای ساختمان کنده شوند.

انواع دستگاه نماشویی

از نمونه های دستگاه نماشویی ساختمان باید به نوع دارای فیلتراسیون و سنجش سختی آب نام برد که باعث می شود با یک فیلتر اولیه آب را از هرگونه سختی تهی کند. این دستگاه ها تا حدود ۲۰ متر اطراف را با قدرت پوشش می دهند و در مدل ها و نمونه های متنوعی تولید می شوند. برخی از انواع دستگاه نماشویی ساختمان به شکلی طراحی شده که حتی درون لایه های شیشه ای درب ها و پنجره ها را هم به خوبی تمیز می کنند.

از محاسن دیگر این روش شستشوی نما و با استفاده از این دستگاه شستشوی نمای مصرف بسیار کم آب و امکان شستشوی نما با انواع شوینده ها می باشد.
نوع دیگر دستگاه شستشوی نما جت های شستشو هستند. واتر جت ها امکانات دستگاه شستشوی نما را ندارند ولی اگر از ترکیب مناسب شوینده در آنها استفاده شود باز هم تاثیر زیادی در سرعت و دقت و تمیزی نماشویی ساختمان و نماشویی شیشه خواهند داشت.

ضمن اینکه برخی از دستگاه های شستشوی نما دارای امکانات جانبی همچون برس، پد و تی هستند که این اجازه را به بند باز می دهد که برای شستشوی نمای کامپوزیت و یا شستشوی نمای شیشه ای ساختمان و یا هر نوع نمای دیگر به راحتی می تواند با استفاده از هر یک از این ابزارها نتیجه را بهتر کند.

شستشوی نما با طناب

نماشویی با طناب

نماشویی در تهران

شرکت نما راپل به عنوان بهترین و بزرگترین شرکت مجری شستشوی نما در تهران خدمات نماشویی در تهران و سایر شهرستان های اطراف را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و با استفاده از کادری مجرب و دوره دیده و حرفه ای برای شما عهده دار خواهد بود

نماشویی در تهران به دلیل وجود انواع آلودگی های شهر با نماشویی در کرج و یا شهرستان های دیگر تفاوت زیادی دارد. به عنوان مثال شما نمی توانید نماشویی در تهران را با نماشویی در شمال کشور و یا جنوب کشور یکسان بدانید. نماشویی در تهران به دلیل وجود ریزگردها، آلاینده های کارخانه ها و تولیدی های بزرگ، به دلیل وجود انواع دی اکسید کربن و سوخت خودروهای متنوع و انواع آلایندگی شهری اهمیت بسیار بیشتری نسبت به شهرهای با جمعیت کمتر دارد.

مثلا اگر در یک شهر شمالی نماشویی ساختمان را هر ۵ سال یک بار انجام می دهید برای نماشویی در تهران باید این میزان از شستشوی نما بسیار کمتر و نهایتا ۲ سال یک بار باشد

نماشویی در کرج

شما هم که در کرج زندگی می کنید مشکلات کمتری از اهالی مردم تهران ندارید. کرج یک شهر صنعتی است که آلاینده های فراوانی در سطح شهر وجود دارد. برای شستشوی نما در کرج می توانید از مواد شوینده عالی مانند سیلیس برای نماشویی کامپوزیت و یا نماشویی سنگی استفاده کنید.

اما برای نماشویی شیشه باید از شیشه شورهای صنعتی قوی استفاده شود تا آثار دود و غبار شهری در کرج را با یک بار نماشویی در کرج از بین ببرید.

خوشبختانه شرکت نما راپل با تجربه و تخصص فراوان در حوزه کرج نیز فعالیت می کند و وظیفه نماشویی ساختمان در کرج را نیز با کادر متخصص و حرفه ای خود بصورت تضمینی متقبل می شود.

به یاد داشته باشید که برای نماشویی در تهران و یا نماشویی در کرج ابتدا باید نوع نمای شما بررسی و با استفاده از مواد متناسب و ایمن متناسب با نوع نمای شما کار شستن نمای ساختمان انجام شود.

نماشویی بدون داربست کار بسیار خطرناکی است که تنها باید افراد دوره دیده و حرفه ای انجام دهند. این کار نیاز به تخصص و مهارت های متنوعی دارد و باید بخصوص برای ساختمان های بلند توسط بند باز و یا راپل کار حرفه ای انجام شود.

شما هم اگر نیاز به نماشویی ساختمان بدون داربست دارید و قصد دارید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و بهترین نتیجه را بگیرید همین امروز با ما کارشناسان ما در نما راپل تماس بگیرید.